رابطه با جنس دوم


حلقه ایی که مرا شیفته مجاهدین کرد، جایگاه زنان در میانشان بود. چند سال پس از این آشنایی، یه واژه انقلاب ایدئولوژی برخوردم. در کتایخانه یکی از پایگاهها، کتاب مهدی ابریشمچی در این رابطه را یافتم. از شما چه پنهان، چندین بار خواندم و هیچ چیز نفهمیدم.گرایش من به برابری زن و مرد، تجربه خانوادگی ام بود. مادر من شاغل و از حقوق نسبتا خوبی، برای زنان، برخوردار بود. پدر من که شخص روشنی بود، هیچ تفاوتی میان پسران و دختران اش نمیگذاشت. برعکس، احساس من این بود که به دخترهایش توجه بیشتری دارد. او که بازرگان بود، دختر بزرگش را، که اقتصاد خوانده بود، حتی در سفرهای خارجی با خود میبرد. خواهر بزرگهای من، اگر بخواهیم با واژه مجاهدین توصیفشان کنیم، مسئول ما بودند. تکالیف مدرسه و غیره را، آنها از ما میخواستند. شوربختانه، در جامعه آخوندزده و مرتجع ما، خواهران من ازدواج و در پی آن خانه نشین شدند
چندسال پس از عملیات فروغ جاویدان بود که کم کم، خواهران مجاهد در همه پایگاهها مسئول شدند. با انتخاب مریم رجوی به سمت رئیس جمهور دوران انتقال، زنان رده بالای مجاهد نیز در خارج بیشتر حضور یافتند. عطش من، برای آشنایی و آموختن از آنان، حد و وصفی نداشت. هر واژه و هر جمله را به ذهنم میسپاردم. رفتار و برخورد آنان برایم شگفت انگیز بود. مهربان، استوار و سرافراز.
همیشه ا ز خود میپرسیدم، اگر خواهران من، با این سازمان آشنایی میافتند و یا بهتر، اگر در زمانی میزیستند که مجاهدین هم در روند سیاسی کشور سهیم بودند، چه سرنوشتی میداشتند.
از شما چه پنهان، همواره از برخورد مردان ایرانی با زنان،‌ مادر و خواهر، در یک کلام با جنس «دوم» همیشه حالم را بهم میزد. تحقیر و توهین حتی در زندان آشپزخانه و تخت خواب. در محیط کاری که زنان اندک حضوری دارند نیز اوضاع بهتر از این نیست. یک بازی اس .ام. جایی که زن دووت و مرد دومینانت هست. در سکس، در گفتگو، در غذا خوردن مشترک، در خرید، در خیابان، در سیاست.
هر خبر مرگ زن مجاهدی، برایم چندین برابر سنگین تر از خبر از دست دادن مردان مجاهد هست. از شما چه پنهان. انقلاب ایدئولوژیک مجاهدین نه تنها حلقه وصل ما به جهان متمدن، بلکه بیش از آن، سکوی پرتابی است به آینده متمدن تر. این را مدیون مریم رجوی هستیم. پیروزی انقلاب او، جشن آزادی انسان از بردگی جنسی است. بهمین رو میتوان و باید این اندیشه و این تحول در روابط دو جنس در ایران گسترده شود. به امید روزی که در ایران، آزادی این اندیشه را جشن گیریم.

پاسخی بگذارید

