گفت …


مراکشی است.
گفتم: مراکش کشور زیبایی است، شوربختانه تاکنون آنجا نبوده ام.
پرسید: از کجا میایی
گفتم: ایرانی هستم
گفت: ایران کشور زیبایی است، دلم میخواهد آنجا را ببینم.
گفتم: منهم همینطور، قرنی است که میهنم را نبوییده ام.
پرسید: ازدواج موقت در ایران هست، نامش چیست؟
با خنده ایی تلخ گفتم: صیغه؟
گفت: آری، زنان ایرانی زیبا هستند، دلم میخواهد بروم آنجا آنان را ببینم. خوبیش اینست که میتوان صیغه کرد و امتحانشان کرد.
هیچ نگفتم، حالم بد شد.

.
.
.
به امید آمدن بهاران آزادی و تابش مهر تابان بر سرزمین شیر و خورشید

2 comments

  1. parstorch · اوت 23, 2014

    نوشته اید که وبلاگ بالاگری ،برای ایرانی آزاد،آباد و دموکراتیک
    آیا دموکراسی خود نمی تواند به خودکامگی بینجامد؟
    آیا بهترنیست بنویسید لیبرال دموکراتیک؟

    • balagar · اوت 25, 2014

      هیچ تضمینی برای هیچ سیستمی وجود ندارد. حکومتی که توسط یک حزب با اندیشه لیبرال دمکراتیک اداره شود نیز میتواند توسط یک کودتا کنار زده شود. لیبرال دمکراسی یک برداشت و اندیشه است و نه نوع حکومت. (که در کشورهای غربی گونه های مختلفی از آن هست) از حکومت شترگاوپلنگ رژیم که بگذریم در کل کشورهای جهان دارای حکومت پادشاهی یا جمهوری هستند.
      دمکراسی از دید من، اصل حاکمیت مردم است. قانون اساسی که حقوق همه شهروندان بویژه اقلیتهای دینی، قومی … را پاس بدارد. در این چارچوب، میتوانند احزاب گوناگون فعالیت کنند. از ملی تا سوسیال و لیبرال تا چپ.
      با ارادت بسیار

پاسخی بگذارید

